Η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής έγινε στις 7/7/1895 ενώ τα επίσημα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στις 10/03/1896. Το 1891 το δίκτυο άρχισε την παραλαβή των ατμαμαξών έτσι ώστε το 1896 το τροχαίο υλικό να αποτελείται από τρεις ατμάμαξες, τέσσερα επιβατικά και τέσσερα εμπορικά βαγόνια.

Η ντιζελοκίνηση στη γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων, ήρθε το 1959. Λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης το Μάρτιο του 1959 παραλείφθηκαν τρεις αυτοκινητάμαξες από τον Γαλλικό οίκο BILLARD, αποτελούμενες από δύο οχήματα και ένα μεσαίο όχημα παραγωγής ενέργειας (ΟΠΕ).

Από τις αρχές Ιουνίου δρομολογήθηκαν οι νέοι συρμοί του οδοντωτού στη διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα . Το επιβατικό κοινό και οι τοπικές αρχές δέχθηκαν τη δρομολόγηση των νέων συρμών με ενθουσιασμό, γιατί αποτελούν μία νέα εποχή για τον "οδοντωτό σιδηρόδρομο" και την ανάπτυξη της περιοχής.
Φαραγγι του Βουραικού ποταμού
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator
Τετάρτη, 18 Μάιος 2011 16:28
PDF Εκτύπωση E-mail

Το φαράγγι του Βουραϊκού ξεκινάει βόρεια του οικισμού Κάτω Ζαχλωρού, σε υψόμετρο 730 μ. και
συνεχίζει παράλληλα με το ομώνυμο ποτάμι, διανύοντας απόσταση 20 χλμ. μέχρι το Διακοφτό. Η
λιθολογική σύσταση των πετρωμάτων του φαραγγιού του Βουραϊκού με τη συνεργική δράση του
νερού, έχουν διαμορφώσει καταρράχτες, σπήλαια με σταλακτίτες-σταλαγμίτες, συνθέτοντας ένα
εντυπωσιακό τοπίο για τον επισκέπτη. Τις φυσικές ομορφιές του φαραγγιού μπορεί κανείς να
θαυμάσει, είτε με πεζοπορία, είτε με τον Οδοντωτό. O Oδοντωτός είναι η σιδηροδρομική γραμμή
που για πρώτη φορά το 1896, ένωσε το Διακοφτό με τα Καλάβρυτα. Η γραμμή άρχισε να
κατασκευάζεται το 1891 επί κυβερνήσεως Χαριλάου Τρικούπη, από Γάλλους μηχανικούς και η
κατασκευή του αποτέλεσε πραγματικό άθλο, λόγω του δύσβατου της περιοχής. Είναι η στενότερη εν
ενεργεία οδοντωτή σιδηροδρομική γραμμή στον κόσμο, με πλάτος 0,75 μ. και συνολικό μήκος 22,6
χλμ., ενώ η διαδρομή ακολουθώντας κατά μήκος το φαράγγι του Βουραϊκού είναι εξαιρετικού
κάλλους. Τα στενότερα και ωραιότερα σημεία του φαραγγιού είναι στις θέσεις Νιάματα, Πόρτες
Τρικλιά, Σιφώνι και Δικαστήρια.

Γεωλογία

Μπαίνοντας στο φαράγγι από Διακοπτό συναντούμε κροκαλοπαγή πετρώματα που προκύπτουν
από συγκόλληση κροκάλων (αποστρογγυλεμένα κομμάτια πετρώματος) και αποτελούν παλιές
αποθέσεις του Βουραικού ποταμού.

Παλιές αποθέσεις ποταμού

Στα Νιάματα εμφανίζονται μαύροι σχιστοποιημενοι ασβεστόλιθοι (μονόμεικτο πέτρωμα
αποτελούμενο κυρίως από ασβεστίτη. Η απόθεση του ανθρακικού ασβεστίου μπορεί να είναι είτε
χημική (κορεσμός λόγω εξάτμισης ή αύξησης συγκέντρωσης ή αλλαγής φυσικοχημικών σταθερών)
είτε βιογενής από συσσώρευση και συμπαγοποίηση των σκελετικών στοιχείων διαφόρων ζωικών ή
φυτικών οργανισμών μετά το θάνατό τους). Είναι της Ενότητας Τρίπολης (σχηματισμός πετρωμάτων)
και αποκολλώνται εύκολα σε λεπτές πλάκες και έχουν ηλικία 35 εκατ. χρόνια. Βαδίζοντας νότια στο
μεγάλο τούνελ αριστερά μας θα αποκαλυφθεί ένα μίνι σπήλαιο με μικρούς σταλακτίτες και σταλαγμίτες ψηλά στο φαράγγι που μοιάζει με αίθουσα δικαστηρίου γι
αυτό και έχει πάρει την ονομασία «Δικαστήρια». Προχωρώντας προς Καλάβρυτα το «Σιφόνι» είναι ένα καλό παράδειγμα της διαβρωτικής δύναμης του νερού πάνω στους ασβεστόλιθους.

Θέση «Δικαστήρια»