Η πρώτη δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής έγινε στις 7/7/1895 ενώ τα επίσημα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στις 10/03/1896. Το 1891 το δίκτυο άρχισε την παραλαβή των ατμαμαξών έτσι ώστε το 1896 το τροχαίο υλικό να αποτελείται από τρεις ατμάμαξες, τέσσερα επιβατικά και τέσσερα εμπορικά βαγόνια.

Η ντιζελοκίνηση στη γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων, ήρθε το 1959. Λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης το Μάρτιο του 1959 παραλείφθηκαν τρεις αυτοκινητάμαξες από τον Γαλλικό οίκο BILLARD, αποτελούμενες από δύο οχήματα και ένα μεσαίο όχημα παραγωγής ενέργειας (ΟΠΕ).

Από τις αρχές Ιουνίου δρομολογήθηκαν οι νέοι συρμοί του οδοντωτού στη διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα . Το επιβατικό κοινό και οι τοπικές αρχές δέχθηκαν τη δρομολόγηση των νέων συρμών με ενθουσιασμό, γιατί αποτελούν μία νέα εποχή για τον "οδοντωτό σιδηρόδρομο" και την ανάπτυξη της περιοχής.
Δραστηριότητες/Εκδηλώσεις

Το ... έλκηθρο των Χριστουγέννων λέγεται...Οδοντωτός!!

Ναι είναι μοναδικός και με...δόντια, γαντζώνεται και ανεβαίνει στον Βουραϊκό στο μοναδικό αυτό τοπίο κάτω από την σκιά του Χελμού !

Το ... έλκηθρο των Χριστουγέννων λέγεται...Οδοντωτός!!  Ναι είναι μοναδικός και με...δόντια, γαντζώνεται και ανεβαίνει στον Βουραϊκό στο μοναδικό αυτό τοπίο κάτω από την σκιά του Χελμού !

 

Τα Καλάβρυτα και η ευρύτερη περιοχή αποτελούν τουριστικό θέρετρο για όλες τις εποχές του χρόνου. Τόπος με ιστορία και απαράμιλλες φυσικές ομορφιές, προσελκύει επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.Χιλιάδες χρόνια, ο Βουραϊκός ποταμός ξεκινάει το ταξίδι του από Καλάβρυτα, διατρέχει το ομώνυμο φαράγγι και καταλήγει στο Διακοπτό, στις ακτές του Κορινθιακού κόλπου

Πριν από 113 περίπου χρόνια, ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων, ξεκινώντας από την παραλιακή πόλη του Διακοπτού και παράλληλα με τα χνάρια του ποταμού, έφτιαξε γέφυρες, τρύπησε σήραγγες, έριξε "δόντια" και κατάφερε να σκαρφαλώσει μέχρι τα Καλάβρυτα.

Από τότε και μέχρι σήμερα, ο Βουραϊκός ποταμόΠηγή: kalavrytanews.comς και ο Οδοντωτός πορεύονται μαζί. Το τραινάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού. Με το ξύλο και την πέτρα της περιοχής, οι τεχνικοί έκαναν για χάρη του τραίνου έργα που νομίζεις ότι τα έφτιαξε η φύση από μόνη της.

Οδοντωτός δεν είναι απλώς το "τραινάκι".

Το φαράγγι του Βουραϊκού και ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού-Καλαβρύτων είναι μια μοναδική ατραξιόν της Ελλάδος.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, μπορούν να το μάθουν έστω και τώρα,παραμονές Χριστουγέννων!

Στον μοναδικό Οδοντωτό Σιδηρόδρομο της Ελλάδος μας ισχύουν Εκπτώσεις 50% για Μαθητές - Σπουδαστές - Φοιτητές τις καθημερινές (Δευτέρα έως Παρασκευή).

Πηγή: kalavrytanews.com

 
 

Ο οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού – Καλαβρύτων, μήκους 22 χλμ., κατασκευάστηκε μεταξύ 1889 και 1896 και εγκαινιάστηκε στις 10 Μαρτίου 1896. Η κατασκευή του ήταν πολύ δύσκολη και δαπανηρή για την εποχή εκείνη, εξυπηρέτησε όμως άριστα την έξοδο από της απομόνωση της ορεινής επαρχίας Καλαβρύτων, οδηγώντας στις ιστορικές μονής Μεγάλου Σπηλαίου και Αγίας Λαύρας και καθιστώντας τα Καλάβρυτα σημαντικό τουριστικό κέντρο. Η αφετηρία της γραμμής βρίσκεται στο Διακοπτό, θέρετρο της βόρειας ακτής της Πελοποννήσου που βρίσκεται επί του σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Πάτρας. Αποτελεί τον μοναδικό οδοντωτό σιδηρόδρομο της χώρας και είναι μικτού τύπου, με πλάτος γραμμής 0,75μ. και μέγιστη κλίση 14,7%.

Εγκαταλείποντας το Διακοπτό, η γραμμή στρίβει δεξιά και αρχίζει να ανηφορίζει μέσα από της πανέμορφη χαράδρα του Βουραϊκού. Τα πρώτα 6 χλμ. διανύονται με συμβατική πρόσφυση και το τοπίο είναι ακόμη ήμερο. Στη συνέχεια η γραμμή ανηφορίζει απότομα και ακολουθούν δύο τμήματα οδοντωτής πρόσφυσης. Στο κομμάτι αυτό της διαδρομής η γραμμή διασταυρώνεται συνεχών με το ποτάμι, περνώντας μέσα από ορύγματα λαξευτά στο βράχο, μικρά τούνελ και γέφυρες. Στο σημείο “Πόρτες” η χαράδρα στενεύει απότομα και γίνεται φαράγγι απ' όπου το τρενάκι διέρχεται με γέφυρα και συνεχόμενο τούνελ. Μετά το τρίτο και τελευταίο οδοντωτό τμήμα βρίσκεται ο γραφικός, ενδιάμεσος σταθμός του Μεγάλου Σπηλαίου. Τέλος η γραμμή συνεχίζει με ομαλή ανάβαση μέχρι τα Καλάβρυτα που βρίσκονται σε υψόμετρο 720μ.

Το τοπίο της διαδρομής έχει χαρακτηριστεί σαν ένα από τα θεαματικότερα της Ευρώπης και αξιοσημείωτο είναι ότι δεν έχει συμβεί ποτέ το παραμικρό ατύχημα.

Η γραμμή ανακαινίστηκε το διάστημα 2003 – 2007 για να υποδεχθεί τους σημερινούς, νέους συρμούς που πραγματοποιούν δρομολόγια από τον Ιούλιο του 2009.

 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 3 από 3